FANDOM

Banish (pol. usunięcie; wygnanie; zbanowanie), dawniej znane jako removed from play (pol. usunięcie z gry) (często skracane do RFG lub RFP) i nazywane excluded from the game (pol. wykluczeniem z gry) (ゲームから除外 gēmu kara jogai) w OCG, jest to termin używany do opisania sytuacji gdy, karta zostaje usunięta z pojedynku przez efekt innej. Gdy karta zostanie wygnana, nie może ponownie powrócić w aktualnym pojedynku, z wyjątkiem kart, które na to pozwalają, np. "Return from the Different Dimension" czy "Miracle Dig".

Początkowo nie było wielu kart, które mogły wygnać inne, a jednymi z pierwszych były "Soul Release" i "Banisher of the Light" (pierwszą kartą, która mogła je powracać była wspomniana wyżej, "Miracle Dig"). Jednak z czasem, wygnanie stał się popularną zagrywką, z wykorzystaniem kilku dostępnych do tego kart. W odpowiedzi na to powstawały coraz to nowsze karty, które mogły "wyciągnąć" je z powrotem, jak np. "D.D.M. - Different Dimension Master", "Dimension Fusion", "Dimension Explosion", "Burial from a Different Dimension" i "Leviair the Sea Dragon".

Wygnanie w połączeniu z potworami takimi jak "Gren Maju Da Eiza", "Golden Homunculus", lub jakimikolwiek z serii "Helios" może dać graczowi jedne z najwyższych ataków w grze.

Strefa kart wygnanych może być umieszczona w dowolnym miejscu na polu, ponieważ nie ma określonego miejsca w grze (co wykazano w jej nieobecności na oficjalnych matach do gry). Jednak większość graczy zazwyczaj umieszcza tę strefę kart, powyżej lub na prawo od cmentarza, koszulką w dół pod cmentarzem, lub po prostu obok pola (tuż przed graczem). Większość gier wideo umieszcza ją na prawo od cmentarza.

Structure Deck, The Dark Emperor koncentruje się na usuwaniu kart.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki