Dark World (ang. Mroczny świat, jap. 暗黒界 Ankoku Kai) jest archetypem kart składających się głównie z mrocznych potworów typu demona. Opiera się na efektach, aktywowanych, podczas zrzucenia karty z ręki na cmentarzysko poprzez efekty kart. Dlatego nie zadziałają karty, które wymagają, od ciebie kosztu jakim jest zrzucenie, np. "Magic Jammer", "Tribute to Doomed" i "Lightning Vortex" koszt nie jest efektem karty. W tym celu "Dark World" korzysta m.in. z "Card Destruction", "Dragged Down into the Grave", "Morphing Jar" czy "Fabled Raven".

NazewnictwoEdytuj

Nazwy potworów "Dark World" opierają się na kolorach: "Goldd" złotym, "Sillva" srebrnym, "Gren" zielonym, "Kahkki" khaki, "Broww" brązowym, "Renge" pomarańczowym, "Scarr" szkarłatnym, "Beiige" beżowym, "Zure" lazurowym, "Brron" brązu, "Grapha" grafitowym, "Ceruli" ciemno niebieskim, "Cobal" kobaltowym, "Snoww" śnieżnobiałym, "Latinum" platynowym, "Reign-Beaux" kolorze tęczy oraz na pozycji w armii (król, rycerz, taktyk, zwiadowca, itp.). Grafiki większości z nich zawierają kolor, na którym oparte było imię danego potwora.

Podstawowa strategiaEdytuj

Karty "Dark World" są przeznaczone do szybkiego przyzywania, niszczenia i aktywacji zdolności poprzez zrzucanie kart z ręki na cmentarzysko, wiele z nich zyskuje także dodatkowy efekt jeśli to przeciwnik zrzuci je z naszej ręki.

Potwory "Dark World" mogą szybko pojawiać się na polu i wykańczać przeciwnika poprzez niszczenie i zrzucanie jego kart, używając głównego potwora, potężnego przywódcy, "Graphy", który ma wbudowany niszczący efekt oraz umiejętność do specjalnego przyzywania samego siebie z cmentarzyska, jest on kluczową kartą w talii "Dark World".

Do złożenia talii wystarczy Structure Deck: Gates of the Underworld, wraz z jego pojawieniem talia zyskała większą szybkość i siłę.

Efekty po zrzuceniuEdytuj

Ta sekcja dokładnie pokaże, które efekty są aktywowane podczas zrzucenia potwora "Dark World". Oraz dodatkowy efekt, kiedy przyczyną zrzucenia jest karta przeciwnika.

Nazwa potwora Efekt "zrzucenia" (przez któregokolwiek z graczy) Efekt "zrzucenia przez przeciwnika"
Beiige, Vanguard of Dark World Specjalnie przyzwij tę kartę. (Brak)
Broww, Huntsman of Dark World Dobierz kartę. Dobierz dodatkowo drugą kartę.
Ceruli, Guru of Dark World Specjalnie przyzwij tę kartę w obronnej pozycji na pole twojego przeciwnika. (Brak)
Goldd, Wu-Lord of Dark World Specjalnie przyzwij tę kartę. Wybierz do 2 kart, które kontroluje twój przeciwnika; zniszcz je.
Grapha, Dragon Lord of Dark World Wybierz jedną kartę przeciwnika; zniszcz ją. Spójrz na jedną kartę w ręce twojego przeciwnika, jeśli to potwór możesz go specjalnie przyzwać.
Gren, Tactician of Dark World Wybierz 1 kartę zaklęcia lub pułapki na polu; Zniszcz ją. (Brak)
Kahkki, Guerilla of Dark World Wybierz jednego potwora na polu; Zniszcz go. (Brak)
Latinum, Exarch of Dark World Specjalnie przyzwij tę kartę. Wybierz jednego potwora typu demona znajdującego się na polu: Ten potwór zyskuje 500 ataku.
Reign-Beaux, Overlord of Dark World (Brak) Specjalnie przyzwij tę kartę. Zniszcz wszystkie potwory twojego przeciwnika lub karty zaklęć/pułapek.
Sillva, Warlord of Dark World Specjalnie przyzwij tę kartę. Twój przeciwnik odsyła dokładnie 2 karty z jego ręki na spód swojej talii.
Snoww, Unlight of Dark World Weź jedną kartę "Dark World" ze swojej talii do ręki. Wybierz jednego potwora z cmentarzyska swojego przeciwnika; Specjalnie go przyzwij w odkrytej pozycji obronnej.

Inne metody zrzucania kartEdytuj

Karty "Dark World" nie są aktywowane, gdy są zrzucane jako część kosztu, ale są inne sposoby ich zrzucenia niż przez "Dark World Dealings", "Dark World Lightning" lub "Brron, Mad King of Dark World. A mianowicie:

Polecane kartyEdytuj

Karty "Dark World" posiadają efekt aktywujący się gdy są one zrzucane z ręki na cmentarzysko przez efekt kart. Wykorzystując ten fakt gracze są w stanie łatwo przywołać karty na pole.

Dzięki swojej potencjalnej prędkości, ta talia może być bardzo agresywna i silna, choć niezwykle podatna na karty blokujące cmentarzysko, a mianowicie "Dimensional Fissure", "Macro Cosmos", itp. To samo nie dotyczy jednak "Necrovalley". Aby się przed nimi zabezpieczyć używa się kilku kopii "Mystical Space Typhoon", które pozwalają się ustrzec przed działaniem kart wpływających na cmentarzysko.

Ponieważ potwory "Dark World" mają typ demona, możesz dodać "Solidarity", aby zwiększyć ich atak o 800, tak długo jak na twoim cmentarzysku znajdują się jedynie potwory o takim samym typie.

Do talii można dołączyć "Deck Devastation Virus" i "Eradicator Epidemic Virus", które pozwolą ci na masowe niszczenie potworów przeciwnika.

Jeśli planujesz używać potworów synchronicznych przydatnym tunerem będzie "Fabled Raven", jego efekt poprzez zrzucenie kart, zwiększa jego atak oraz poziom. Umożliwia to dostosowanie poziomu do przyzywanego potwora.

Zagranie "Allure of Darkness" pozwala ci dobrać 2 karty, następnie możesz specjalnie przyzwać wygnanego potwora za pomocą "Leviair the Sea Dragon", który również może być użyty do przyzywania potworów wygnanych przez efekt "The Gates of Dark World".

"Necrovalley" tylko nieznacznie blokuje tę talię, ponieważ nie może zanegować efektów potworów, które przywołują się same z cmentarzyska. Karty, na które wpływa "Necrovalley" to "Snoww, Unlight of Dark World" (tylko drugi efekt), "Gateway to Dark World" i "The Forces of Darkness".

"Dark Armed Dragon" może bardzo użyteczny, ponieważ wszystkie potwory Dark World mają atrybut DARK.

"Forced Requisition" jest świetnym dodatkiem do tej talii. Każda liczba kart przez ciebie zrzuconych musi być również zrzucona przez twojego przeciwnika, niweluje to straty jakie ponosisz. Podobny efekt daje aktywacja "Appropriate", gdy masz kilka kart, które pozwalają ci dobierać. Obie dobrze współpracują z "Dark World Dealings", w przypadku aktywacji wygląda to następującą, dobierasz trzy karty i zrzucasz jedną, przeciwnik dobiera jedną i zrzuca dwie.

Dzięki "Morphing Jarowi" możesz zrzucić, a następnie dobrać 5 kart.

"Tour Guide From the Underworld" może być użyty do szybkiego przyzywania potworów Xyz o rankingu 3.

Do ochrony "The Gates of Dark World" dobrym wyborem jest "Malefic Stardust Dragon" uniemożliwia on zniszczenie tej karty poprzez swój efekt oraz ma przywoity atak.

SłabościEdytuj

"Shadow-Imprisoning Mirror" całkowicie unieszkodliwia tę talię, obroną przed nią (jak w większości przypadków zaklęć/pułapek) jest "Mystical Space Typhoon". Karty "Dark World" aktywują się na cmentarzysku, więc       kontr-strategie opierają się głównie na usuwaniu kart poza grę, np. za pomocą "Dimensional Fissure", "Karma Cut" czy "Macro Cosmos", niemal całkowicie unieszkodliwia to ich główną siłę, jednak gracze używający talii "Dark World" wciąż będą w stanie normalnie przyzwać potwory i używać "Dark World Lightning" do niszczenia zakrytych kart przeciwnika. Oprócz kart zaklęć czy pułapek również efekty, niektórych potworów sprawiają, że talia staje się mniej użyteczna, są to m.in. "The End of Anubis", "Banisher of the Light" i "Banisher of the Radiance". Wszystkie karty "Dark World" mają atrybut DARK i typ Fiend, umożliwia to twojemu przeciwnikowi dostosowanie strategii do przeciwdziałania specyfikacji tych kart (na przykład za pomocą "Tualatin"). Ponieważ większość potworów "Dark World" musi być specjalnie przyzwana, aby aktywować swoje efekty, mogą zostać zatrzymane przez karty zapobiegające specjalnemu przyzywaniu, np. "Vanity's Ruler" lub "Vanity's Fiend". Problemem jest również "Consecrated Light", uniemożliwia on atakowanie lub nawet przyzywanie mrocznych potworów, choć łatwym sposobem pozbycia się go jest zrzucenie "Graphy" i użycie nieszczącego efektu.

Więcej z Fandomu