FANDOM

Monster Cards (ang. karty potworów) to karty przyzywanych stworów. Dzielą się na Normal Monsters, Effect Monsters, Fusion Monsters, Ritual Monsters, Union Monsters, Tuner Monsters, Gemini Monsters, Spirit Monsters, Synchro Monsters, Xyz Monsters oraz Pendulum Monsters. Każda karta jest opisana przez szereg atrybutów.

ZagranieEdytuj

Kartą stwora możemy zagrać w dwóch momentach naszej tury - Main Phase 1 i Main Phase 2. Potwora możemy normalnie przyzwać jedynie raz na turę w dwóch pozycjach - zakrytej pozycji obronnej oraz odkrytej pozycji ataku. Dodatkowo istnieje kilka różnych sposobów przyzywania (zob. artykuł Summon).

StatystykiEdytuj

AtrybutEdytuj

Główny artykuł: Atrybut
Atrybut (jap. 属性 Zokusei) to żywioł danego stwora. Rozróżniamy sześć zwykłych atrybutów: Fire (ogień), Water (woda), Earth (ziemia), Wind (wiatr), Light (światło) oraz Dark (mrok). Istnieje także siódmy, specjalny atrybut Divine (boski). Atrybuty mają wpływ na działanie niektórych kart zaklęć i pułapek.

PoziomEdytuj

Poziom (ang. Level) jest reprezentowany przez złote gwiazdki w czerwonych, okrągłych polach. Karty na poziomie 5 i 6 mogą zostać przyzwane jedynie za pomocą jednego trybutu, natomiast na poziomie 7 - dwóch. Karty do poziomu czwartego możemy przyzwać zwyczajnie.

StopieńEdytuj

Stopień (ang. Rank) występuje jedynie na potworach typu Xyz. Symbole rankingu są podobne w wyglądzie do ikon poziomu, lecz różnią się kolorem i znajdują po lewej stronie. Ranking oznacza jaki poziom muszą mieć Xyz-materiały.

Skala wahadłaEdytuj

Skala wahadła (ang. Pendulum Scale) występuje jedynie na potworach typu Pendulum. Każda skala składa się z dwóch wartości - lewej/niebieskiej i prawej/czerwonej. Granica wytyczona przez niebieską skalę potwora znajdującego się w lewej Pendulum Zone i czerwoną skalę potwora znajdującego się w prawej Pendulum Zone jest kluczowa do wahadłowego przyzwania.

TypEdytuj

Główny artykuł: Typ potwora
Typ (jap. 族 Zoku, dosł. rodzina) określa gatunek do jakiego należy dany stwór, a także rodzaj karty - Effect Monster (efekt), Fusion Monster (fuzja), Ritual Monster (rytuał), Union Monster (unijny), Gemini Monster (bliźnięta), Spirit Monster (duchowy), Tuner Monster (tuner), Synchro Monster (synchroniczny), Xyz Monster, Pendulum Monster (wahadłowy). Potwory mogą mieć 3 różne typy.

Atak i obronaEdytuj

Atak i obrona to kluczowe wartości podczas pojedynków. Żeby dokładnie dowiedzieć się jak działają, zobacz artykuł Battle Phase.

KodEdytuj

Kod to specjalny ciąg cyfr służący do zdobycia cyfrowego odpowiednika karty w grach wideo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki