Fandom

Yu-Gi-Oh! Wiki

Typ potwora

2918stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Typ (jap. 族 Zoku, dosł. rodzina) określa gatunek do jakiego należy dany stwór, a także rodzaj karty - Effect Monsters (efekt), Fusion Monsters (fuzja), Ritual Monsters (rytuał), Synchro Monsters (synchroniczny), Xyz Monsters, Pendulum Monsters (wahadłowy), Tuner Monsters (tunery), Gemini Monsters (bliźnięta), Union Monsters (unijne) i Spirit Monsters (duchy), Flip Effect Monsters (potwory efektu odwrócenia). Potwory mogą mieć 4 różne typy.

Lista typówEdytuj

AquaEdytuj

Suijin DLG1.png

Aqua (jap. 水 Mizu, woda) to typ kart związanych z wodą i lodem. Są głównie związane z wodnym atrybutem.

BeastEdytuj

Silver Fang LCYW.png

Beast, bestia (jap. 獣 Kemono) to typ kart przedstawiających różne gatunki dzikich zwierząt.

Beast-WarriorEdytuj

Fire Fist Dragon CBLZ.png

Beast-Warrior, wojownik bestia (jap. 獣戦士 Jūsenshi) to typ kart przedstawiających antropomorficzne zwierzęta.

Creator GodEdytuj

Horakhty JP YGOPR.png

Creator God, bóg-stwórca (jap. 創造神 Sōzōshin) to typ eksluzywny dla Hikari no Sōzōshin Horakhty.

DinosaurEdytuj

Pyrorex the Elemental Lord CBLZ.png

Dinosaur, dinozaur (jap. 恐竜 Kyōryū) to typ składający się z wymarłych przedstawicieli gadów.

Divine-BeastEdytuj

Slifer the Sky Dragon BP02.png

Divine-Beast, boska bestia (jap. 幻神獣 Genshinjū, dosł. widmowa boska bestia) to typ ekskluzywny dla Egipskich Bogów.

DragonEdytuj

Stardust Dragon TU06.png

Dragon, smok (jap. ドラゴン Doragon) to typ silnych potworów, często posiadających bardzo wysokie wartości ataku.

FairyEdytuj

Petit Angel LOB.png

Fairy, wróżka (jap. 天使 Tenshi, anioł) to typ potworów przedstawiających z reguły anioły, wróżki i zaawansowane technicznie roboty.

FiendEdytuj

Sangan YS12.png

Fiend, demon (jap. 悪魔 Akuma) to typ potworów przedstawiających różne demoniczne stworzenia.

FishEdytuj

Tripod Fish ABYR.png

Fish, ryba (jap. 魚 Sakana) to typ reprezentowany zgodnie z nazwą przez potwory przypominające ryby.

InsectEdytuj

Larvae Moth DB1.png

Insect, owad (jap. 昆虫 Konchū) to typ składający się z różnych rodzajów owadów, pajęczaków i innych tego typu stworzeń.

MachineEdytuj

Geargiano MkII REDU.png

Machine, maszyna (jap. 機械 Kikai) to grupa mechanicznych stworów charakteryzujących się z reguły wysokim atakiem.

PlantEdytuj

Man Eater LOB.png

Plant, roślina (jap. 植物 Shokubutsu) to grupa potworów pochodzenia roślinnego.

PsychicEdytuj

Krebons BP02.png

Psychic, medium (jap. サイキック Saikikku) to grupa potworów reprezentowanych głównie przez różnego rodzaju cyborgi i istoty z różnymi biotycznymi implantami.

PyroEdytuj

Hazy Flame Peryton CBLZ.png

Pyro, ognisty (jap. 炎 Honō) to grupa potworów związana z ogniem.

ReptileEdytuj

Overlay Eater GAOV.png

Reptile, gad (jap. 爬虫類 Hachūrui) to grupa potworów reprezentowana przez różne odmiany gadów, a także potwory takie jak Alien czy Worm.

RockEdytuj

Rock Ogre Grotto 1 MRD.png

Rock, kamień (jap. 岩石 Ganseki) to grupa reprezentowana przez różne kamienne stworzenia.

Sea SerpentEdytuj

No32 Shark Drake GAOV.png

Sea Serpent, wąż morski (jap. 海竜 Kairyū, morski smok) to grupa reprezentowana przez różnego rodzaje wodne smoki i tym podobne stworzenia.

SpellcasterEdytuj

Dark Magician SDY.png

Spellcaster, czarodziej (jap. 魔法使い Mahōtsukai) to grupa reprezentowana przez różnego rodzaju czarodziei.

ThunderEdytuj

Kurivolt NUMH.png

Thunder, piorun (jap. 雷 Ikazuchi) to typ potworów składający się z różnego rodzaju istot władających elektrycznością.

WarriorEdytuj

Heroic Champion Excalibur CT.png

Warrior, wojownik (jap. 戦士 Senshi) to typ potworów reprezentowanych przez różnego rodzaju wojowników i rycerzy. Wiele znanych archetypów należy do tego typu, np Six Samurai, Ninja czy Elemental HERO.

Winged BeastEdytuj

Harpie Lady DLG1.png

Winged Beast, skrzydlata bestia (jap. 鳥獣 Chōjū, dosł. ptasia bestia) to typ potworów składających się z różnych latających stworzeń jak ptaki, nietoperze i rożne mityczne stworzenia.

WyrmEdytuj

Kiryusei Shufuku JP DUEA.png

Wyrm (jap. 幻竜 Genryū, widmowy/iluzoryczny/mityczny smok) to typ reprezentowany przez iluzoryczne i mitologiczne smoki.

ZombieEdytuj

Skull Servant LCYW.png

Zombie (jap. アンデット Andetto, nieumarli) to grupa potworów składająca się z żywych trupów, duchów i innego rodzaju nieumarłych upiorów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki