FANDOM

Yugi Muto
Yugi Muto.jpg
Japońskie imię 武藤遊戯
Romanizacja imienia Mutō Yūgi
Alternatywne imiona Yug (dubbing)
Płeć Mężczyzna
Debiut Odcinek 1 (Toei)
Odcinek 1 (NAS)
As Dark Magician

Yugi Muto to główny bohater i protagonista pierwszej i drugiej serii anime. Poznajemy go jako postać, obdarzoną mocą zmieniania się, za pomocą Mileijnego Pasjansa, w  Yami Yugiego - faraona, którego jest reinkarnacją. Yugi to życzliwy, opiekuńczy, bezinteresowny i wyrozumiały chłopiec. Jest dobry w grach, zagadkach i łamigłówkach, zwłaszcza w Pojedynkach Potworów.

BiografiaEdytuj

Główny artykuł: Yugi Muto (Toei)
Yugi mieszkał wraz z matką i dziadkiem w rodzinnym sklepie z grami, Kame Game. To właśnie od seniora dowiedział się o Pojedynkach Potworów.

Seria ToeiEdytuj

Joey i Tristan często dokuczali Yugiemu. Joey posunął się nawet do zabrania części milenijnego pasjansa

YGO-001 Jonouchi and Honda beaten.png

Yugi, wstrząśnięty pobiciem Joey'a i Hondy przez Ushio

należącego do Yugiego i wyrzucenia go do kanału. Jednak Yugi, kiedy on i Tristan zostali zaatakowani przez Ushio, pomógł im, twierdząc, że są jego przyjaciółmi. Po tym incydencie Joey i Tristan stali się nieodzownymi partnerami Yugiego. Na dowód przyjaźni, Joey odzyskał kawałek układanki, który wcześniej wyrzucił. Po ułożeniu Milenijnego Pasjansa, Yugi nieświadomie stał się gospodarzem dla
YGO-001 Yugi solves the Puzzle.png

Yugi po 8 latach kończy składać Milenijną Układankę

Yami Yugiego, ducha faraona Atema. Zaczął wówczas dzielić swoje ciało z Yamim, który od czasu do czasu przejmował nad nim kontrolę, zazwyczaj, aby pomóc Yugiemu i jego przyjaciołom w trudnej sytuacji czy pojedynkować się w jego imieniu. 

Pewnego dnia Yugi i Joey postanowili odwiedzić Burgerpalooza'ę, aby znaleźć tam Téa'ę. Obawiała się ona, że jeśli komuś o tym powiedzą, zostanie zwolniona, ponieważ praca tam jest sprzeczna z zasadami szkolnymi odnośnie pracy w niepełnym wymiarze czasu. (W wersji angielskiej, martwiła się o zwolnienie, gdyż mogli oni zdradzić, że nie ukończyła 18 lat, co było wymagane, aby móc tam podjąć pracę). Ostrzegła ich, aby nikomu nic nie mówili. Obiecali, że nie powiedzą ani słowa.

Yugi później znalazł Téa'ę w magazynie, która była filmowana przez zboczeńca. Zagroził on ujawnieniem tego, że pracuje ona w restauracji nielegalnie. (W wersji angielskiej, był on rabusiem, który oszukał ją, pisząc notatkę, mówiącą, że Yugi i Joey podarowali jej studio tańca). Yugi próbował powstrzymać podglądacza, ale został rzucony o ścianę. Téa po próbie atakustraciła przytomność. Wtedy Yugi zmienił się w Yami Yugiego, który obezwładnił zboczeńcza. Yugi zaczął wierzyć, że to on uratował Téa'ę, choć nie pamiętał, jak tego dokonał.

Seria NASEdytuj

W szkole, Yugi pokonał Joeya w Pojedynkach Potworów, a następnie postanowił zaprosić go po lekcjach, wraz z Tristanem oraz Téą do sklepu jego dziadka, aby pokazać im jego rzadką kartę. Seto Kaiba, który podsłuchał tę rozmowę również pojawił się w sklepie, a gdy nie udało mu się przekonać Solomona do sprzedania karty, porwał go i zmusił do wzięcia udziału w pojedynku, w którym stawką był Niebieskooki. Yugi wraz z przyjaciółmi został powiadomiony o porażce jego dziadka i przybył do posiadłości Kaiby, gdzie był świadkiem podarcia karty przez bogacza. Oburzony Yugi rzucił wyzwanie Kaibie, a Solomon podarował mu swoją talię. Yugi walczył jako Yami, szybko przekonał się, że Seto posiada trzy inne Białe Smoki przez co był blisko porażki, jednak ostatecznie udało mu się wygrać poprzez skompletowanie kart Exodii, tym samym zdobył należący do Kaiby tytuł mistrza pojedynków potworów

Ponieważ Joey miał problemy odnośnie wygrywania w Pojedynkach Potworów, Yugi zapytał dziadka czy go nie wytrenuje.

Maximillion Pegasus, który dowiedział się o zwycięstwie Yugiego, wysłał mu kasetę wideo i zaproszenie do wzięcia udziału w jego turnieju - Królestwie Pojedynków. Po włożeniu kasety do odtwarza, na ekranie telewizora pojawił Pegasusu, który wyzwał Yugiego na pojedynek, podczas gdy wszyscy inni, którzy byli obecni w pokoju zamarli w bezruchu. Pegasus umieścił limit czasu na pojedynku, dzięki czemu wygrał, gdyż Yugi nie zdążył przypuścił ostatecznego ataku przed jego upływem. W ramach kary, dusza dziadka Yugiego została porwana przez twórcę Pojedynków Potworów.

Nie mając innego wyjścia, Yugi postanowił wziąć udział w turnieju, aby odzyskać duszę dziadka. Na molo, przed wejściem na pokład statku, którym miał popłynąć na wyspę Pegususa, podarował Joeyowi jedną z dwóch gwiazdek pozwalającą mu wziąć udział w turnieju i pomóc w ratowaniu dziadka.

Na statku Yugi spotkał Weevil Underwooda, który udawał przyjaźnie nastawionego. Zdradził Yugiemu, że zna nowe przepisy, które mają być wprowadzone na turnieju. Wkrótce po tym, gdy Weevil poszedł, Yugi dał Joeyowi kartę czarodzieja czasu, tłumacząc jak może mu pomóc w trudnej sytuacji. Podczas ponownego spotkanie Yugiego z Weevilem, pokazał on mu swoje karty Exodii, które Weevil wyrzucił za burtę. Joey skoczył do wody, aby je odzyskać, jednak po uratowaniu dwóch został uderzony przez falę. Na pomoc mu skoczył Yugi. Obu uratowali Téa i Tristan rzucając im drabinkę ratunkową.

Gdy turniej się rozpoczął, Yugi odnalazł Weevila. Rzucił mu wyzwanie chcąc się zemścić, jednak Weevil zaczął uciekać, prowadząc go do lasu. Yugi podejrzewał, że może to mieć związek z nowymi przepisami, o których wspominał Weevil. Pogoń doprowadziła go do łąki, gdzie wyzwanie zostało przyjęte, w tym miejscu potwory Weevila otrzymywały specjalne premie za pole walki. Yugi przemienił się w Yami Yugiego, który postawił na szali zarówno jego talię oraz jedyną gwiazdkę. Ryzykowne zagranie się opłaciło, Yugi zdobył dwie gwiazdki, a także zemścił się na Weevilu, eliminując go z turnieju.

Yugi obserwował pojedynek Joey'a z Mają. Jako Yami Yugi, udzielił mu kilku wskazówek, które miały pomóc mu wygrać. Joey pokonał Mai za pomocą karty czarodzieja czasu, którą otrzymał na statku od Yugiego.

Podczas szukanie czegoś do jedzenia, Yugi i jego przyjaciele, znaleźli ryby przygotowane przez Mako Tsunamiego. Rybak pozostawił je w celu zwabienia przeciwników w miejsce, gdzie jego potwory zyskiwały premię z pola. Mako wpadł w gniew, myśląc, że bohaterowie chcą je ukraść. Jednak sprawa została wyjaśniona, Yugi przedstawił się, a po usłyszeniu jego imienia Mako z radością przyjął go jako osobę, która pokonała Kaibę, podzielił się nawet z bohaterami jedzeniem. Kiedy chcieli odejść, Mako rzucił przed nich harpun i zażądał pojedynku. Yugi przemienił się w Yamiego i pokonał Mako, zdobywając przy tym kolejne dwie gwiazdki.

Yugi i jego przyjaciele zobaczyli zawodnika, który zastał zmuszony do opuszczenia wyspy, z powodu braku gwiazdek. Chłopiec twierdził, że zostały one skradziony wraz z jego talią. Opisał złodzieja i miejsce gdzie go spotkał. Yugi obiecał odzyskać jego gwiazdki, zanim statek opuści wyspę. Przyjaciele udali się w miejsce opisane przez chłopca, spotkali tam złodzieja, którym okazał się być Mokuba Kaiba, jednak miał on zakrytą twarz. Yami Yugi stoczył z nim pojedynek, jednocześnie odkrywając jego tożsamość. Mokuba wyjaśnił jak Yugi upokorzył jego brata, zmuszając go do odejścia, dając tym samym Pegasusowi możliwość do przejęcia KaibaCorp. Mokuba chciał się zemścić na Yugim, jednak nie był w stanie wygrać pojedynku. Rozumiejąc to próbował ukraść gwiazdki Yugiego, został powstrzymany przez Yamiego, który obiecał pomóc mu i Seto.

Grupa udała się z powrotem do zatoki, ale łódź właśnie odpłynęła. Mokuba pokazał Kemo, że Yugi wygrał z powrotem gwiazdki, ale Kemo wyrzucił je do wodzie, w tym niektóre z Yugiego. Ochroniarz chwycił Mokubę, aby zabrać go z powrotem do Pegasusa, ale Yugi wyzwał go na pojedynek o wolność Mokuby. Kemo jednak nie był uczestnikiem pojedynków, zaproponował więc Yugiemu, aby wrócił za godzinę (za 4 godziny w wersji angielskiej), a ten będzie miał dla niego godnego przeciwnika.

Yugi wrócił na miejsce i stanął do walki z duchem Kaiby, który udawał prawdziwego Seto Kaibę i używał jego talii. Dzięki pomocy prawdziwego Kaiby, który osłabił Niebieskookiego Białego Smoka kontrolowanego przez ducha, za pośrednictwem wirusa, Yami wygrał. Yugi odzyskał talię Kaiby, ale Kemo zniknął, porywając Mokubę.

Yugiemu zabroniono pomagać Joeyowi podczas pojedynku z Rex Raptorem. Gdy walka się rozpoczęła chłopiec poszedł odnaleźć Tristana, który wyszedł poirytowany z powodu zaakceptowanie przez Joeya tych warunków. Tristan przypomniał Yugiem, że powinien dopingować Joeya podczas pojedynku, oferując mu swoją przyjaźń, po chwili oboje wrócili, aby obejrzeć zacięty pojedynek.

Tej nocy, Mai podzieliła się jedzeniem wraz z Yugim i jego przyjaciółmi, choć przypomniała, że jutro znów będą wrogami.

Krótko po tym, gdy Mai poszła na spacer, w ich obozie pojawił się Ryo Bakura. Gdy przyjaciele rozmawiali o kartach, z którymi się identyfikują, Yugi namówił Téa'ę do wybrania jednej dla siebie. Jego wybór padł natomiast na Mrocznego Magika. Gdy wszyscy wybrali swoje karty, Bakura zaproponował koleżeński pojedynek, podczas którego Yugi włączy do talii karty wybrane przez Joeya, Tristana i Téa'ę, były to; Flame Swordsman, Cyber Commander i Magician of Faith. Ryo pokaże im za to jak działa jego karta, Change of Heart. Bakura zmienił się w Yami Bakurę, który uwięził dusze czwórki przyjaciół w kartach, które wybrali. Jego celem było zabranie, należącej do Yugiego, milenijnego pasjansa, jednak w tym momencie pojawił się Yami Yugi. Wyzwał on Yami Bakurę, w grze cieni. Zakład obejmował, w wyniku wygranej Yugiego, powrót przyjaciół, w wyniku porażki, utratę milenijnego pasjansa.

Przyjaciele Yugiego pojawili się w miejscu wybranych przez siebie kart, w chwili gdy Yami nimi zagrał. Kiedy Mroczny Magik został wezwany, dwóch Yugich się spotkało. W Japońskiej wersji Yugi był świadomy istnienia Yamiego, oboje z nich uzgodniło, że to nie czas by utrzymać sekret. Yugi powiedział swoim przyjaciołom o istnieniu Yamiego, o tym, że jest duchem zamieszkującym w jego pasjansie i przeprosił za to, że wcześniej im o tym nie powiedział. W angielskiej wersji Yugi nie był świadomy istnienia Yamiego, aż do tego czasu, chociaż powiedział, że często słyszał potężny głos pochodzący z milenijnego pasjansa. Stwierdził też, że miał przypuszczenia odnośnie obecności Yamiego gdy wcześniej się pojedynkował oraz uznał, że mogą mu zaufać. Yamiemu udało się wygrać pojedynek z pomocą Ryo, który oszukał Yami Bakurę i przywrócił wszystko do normalności, chociaż Téa, Tristan i Joey uwierzyli, że ten pojedynek był tylko snem. Yugi nie miał dość czasu, by wyjaśnić im co się stało, gdyż wszyscy usłyszeli krzyk Mai.

Grupa natknęła się na eliminatora, PaniK'a, która pokonał Mai i zabrał jej wszystkie gwiazdki. Yugi oskarżył PaniK'a o tchórzostwo i jako Yami Yugi pojedynkował się z nim. Udało mu się wygrać i zdobyć gwiazdki Mai. Zaoferował je Mai, która niechętnie przyjęła je z powrotem, zauważając, że zawdzięcza mu jedną.

Później, w nocy Kaiba pojawił się na wyspie, a Yugi zwrócił mu jego talię.

Następnego dnia, Mai zostawiła list wyjaśniający przyczyny jej odejścia i podziękowanie dla Yugiego za odzyskanie jej gwiazdek. Joey oddalił się od swoich przyjaciół, którzy przeszukiwali jaskinię po znalezieniu na zewnątrz jego portfela. Po uniknięciu wielu pułapek, znaleźli Joeya, pojedynkującego się z Bonzem. Joey wygrał, ale gang bandyty Keitha uwięził Yugiego wraz z przyjaciółmi w jaskini, zamykając wyjścia głazem.

Za pomocą milenijnego pierścienia Bakury, przyjaciele znaleźli braci Paradox pilnujących wyjścia. Yugi i Joey zmierzyli się z nimi w drużynowym pojedynku. Po wygraniu, każdy miał wystarczającą liczbę gwiazdek, aby wejść do finału. Yami Yugi rozwiązał zagadkę braci i przyjaciele mogli wyjść.

Na schodach do zamku Pegasusa, Téa rozmyślała nad różnymi osobowościami Yugiego, zastanawiała się czy może być dwóch Yugich. Yugi dopuszczał uczucie, że w jego wnętrzu żyje ktoś jeszcze, ale miał nadzieję, że nie doprowadzi go to do szaleństwa.

Na szczycie schodów, Kaiba zablokował drogę i wyzwał Yugiego na pojedynku. Yami przejął kontrolę i stawił czoła Kaibie, używając Duel Disków. Gdy Yami był o krok od zwycięstwa, Kaiba stanął na skraju zamku, tak że fala uderzeniowa po ataku Yugiego mogła spowodować jego upadek i śmierć. (W angielskim anime, Yugi rozmawiał z Yamim, przekonując go, aby tego nie robił.) Yami rozważył sytuację, ale w końcu zdecydował się na atak. Téa podbiegła do Yugiego twierdząc, że to nie on i wezwał prawdziwego Yugiego. Yugi przejął kontrolę i zaniechał ataku. Upadł na kolana, wstrząśnięty tym, czego omal nie zrobił. Kaiba rozpoczął turę i wygrał pojedynek, żądając, pięciu gwiazdek Yugiego.

Teraz w pełni świadomi istnienia drugiej osobowości przyjaciela, Yugi przyznał przed towarzyszami, że się go boi, a tym samym boi się pojedynków. Kaiba zwyzywał Yugiego od słabeuszy, ale Téa zaprotestował twierdząc, że Yugi uratował go i to Kaiba jest prawdziwym przegranym. Po odejściu Kaiby, Yugi ciągle był rozbity. Joey zaoferował mu swoje gwiazdki, tak aby mógł wejść do finału, ale Yugi go zignorował. Sfrustrowany Joey chwycił Yugiego za koszulkę, pytając go, czy nie dba już o dziadek.

Mai pojawiła się i został poinformowana, o tym co się wydarzyła. Ponieważ miała nadmiar gwiazdek zaoferowała je Yugiemu, jako jej wcześniejszą obietnicę, ale Yugi nawet nie zwrócił uwagi na jej przybycie. Zirytowana Mai kazała mu dorosnąć i wziąść gwiazdki. Oskarżył go o strach przed ponownymi pojedynkami i wyzwał go. Zamiast niego wyzwanie przyjęła Téa.

Yugi zaczął powoli otrzasać się, oglądając pojedynek Téa'i. Gdy Mai poddała się, Yugi zapytał się o zakrytą kartę, której nie użyła. Mai zaprzeczyła, że przegrała ze względu na niego. (W wersji angielskiej, powiedziała, że niektóre kart po prostu nie są warte grania.)

Ten artykuł wymaga rozbudowania. Pomóż Yu-Gi-Oh! Wiki, dodając brakujące informacje.

Artykuł wymagający dopracowania
Ten artykuł wymaga dopracowania zgodnie z poradnikiem pisania artykułów. Informacja co należy poprawić: Język. Po dokonaniu należytych poprawek można usunąć szablon ze strony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki